SEO er blevet den nye organiske kilde til succes, og er derfor et yderst værdifuldt værktøj hvis du går med drømmen om at skabe en anerkendt virksomhed eller hjemmeside. Der er mange måder hvorpå man kan gribe SEO an, og et at dem, begynder ved optimering af ens URL-adresse.
SEO er på dansk en forkortelse for søgemaskineoptimering, der omhandler det, at skabe brugervenligt indhold, som rangerer højt i Google søgeresultater. Ved at skabe en SEO venlig internetadresse optimeres trafikken til dit website og afsætningen øges. På minip.dk kan du blive klogere på IP-adresser.
URL-adressen er en mere brugervenlig tilgang til hjemmesider, frem for den almindelige IP-adresse. Det skyldes, at URL-adressen indeholder færre bogstaver og tal, men i stedet består af korte og relevante ord, som harmonerer med indholdet på siden. Med en URL er det hermed nemmere for Google både at finde med også crawle siden. Brugeroplevelsen bliver også generelt bedre ved brug af URL, da det tydeligt fremgår hvilken side de bliver vist hen til, hvilket både medfører tryghed og opfordring til flere kliks.
En stor del af de danske forbrugere, begynder deres informationssøgning på Google. SEO er en værdifuld investering, der hjælper med at opnå en topplacering i Googles søgeresultat. For at dette kan lykkes, kræver det, at du foruden at optimere selve hjemmesidens indhold også fokuserer på din URL. Dette gøres ved at implementere relevante søgeord som enten er beskrivende eller tematiske, og derved hjælper både brugeren og søgemaskinen med at forstå, hvad indholdet omhandler. Teksten skal dog holdes meget kort og være fængende, således at den er læsbar og at folk vælger at klikke ind. Foretager du en for kryptisk URL, kan brugeren blive afskrækket, og Google vil vurdere hjemmesiden som værende mindre af værdi. Det er derfor vigtigt at man imødekommer brugeren i hvert enkelt trin man foretager sig.