Revision på arbejdspladsen – gør det mere digitalt

Er du på en arbejdsplads, hvor det hele måske er lidt gammeldags eller går lidt langsomt, så kan det være at I har brug for en digital omlægning. Digitalisering handler om at gøre de forskellige processer til noget, der er online, så det ikke skal gøres fysisk mere. Det kan gøre arbejdsgangen mere overskuelig, hvis man bevæger sig væk fra de mange manuelle aktiviteter, der kan være i forbindelse med arbejdet.
Dette kan eksempelvis være måden, i driver vagtplan på, eller måden der indberettes timer på. Det bliver mere og mere normalt, at alt på arbejdspladsen er digitaliseret, så det hele flyder lidt nemmere. Digitalisering på arbejdspladsen kan være mange ting. Herunder kan du læse mere om og blive klogere på, hvad det hele egentligt går ud på, og hvad din arbejdsplads kan få ud af det.

Kom væk fra den manuelle arbejdsgang

Det, at der er mange forskellige manuelle arbejdsprocedurer, kan gøre det besværligt som arbejdsgiver at holde styr på tingene. Desuden kan de manuelle procedurer være skyld i, at der er brug for ekstra arbejdskraft, som ellers kunne have været undgået. Derfor er der både tid og penge at spare ved at starte en digitalisering på arbejdspladsen.
En revision af arbejdspladsens arbejdsgang kan berøre forskellige områder. Som eksempel kan det være måden, man indberetter timer på som medarbejder. Nogle steder er det stadig brugt, at man udfylder og afleverer en timeseddel, hvis man er timeansat. Her kan man med fordel omlægge dette til en online tjeneste, hvor medarbejderne kan gå ind digitalt og udfylde deres timer. På denne måde slipper man for det til tider besværlige og uoverskuelige timearbejde.

Det kan også være måden, man arbejder med vagtplaner på. I stedet for at udfylde en vagtplan på computeren og printe den ud, så alle kan se den på kontoret, kan man altså gøre dette meget lettere. Ved at gøre det hele online, kan medarbejderne se deres vagtplan interaktivt og sammenligne deres vagter med de andre medarbejderes timer. Derudover kan medarbejderne hurtigt og nemt indbyrdes bytte vagter online med et enkelt klik.

Gem jeres data på en ekstern harddisk

Ligesom de online processer, man kan indføre ved digital revision, så kan man også digitalisere måden, i arkiverer ting på. I stedet for at have et stort arkiv fyldt med papirer i skuffer, så kan man gøre arkiveringen meget lettere.

Dette kan f.eks. gøres med eksterne harddiske. På disse harddiske kan man gemme op til rigtig mange filer, og man kan også koble dem op til nettet, så man kan tilgå dem online. På denne måde slipper man altså for at have et fyldigt arkiv med masser af rodede papirer. Her kan man bare med få klik finde de filer, man skal bruge på de eksterne harddiske.

Med disse harddiske kan man også opdele, hvem der skal have adgang til hvad. På den måde kan man også som arbejdsgiver kontrollere, hvor forskellige filer skal ligge, og hvem af de ansatte der skal have adgang til disse.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *