regnskabsprogram

Når du starter virksomhed er det vigtigt, at du vælger det rigtige regnskabsprogram fra starten, da det kan blive dyrt både i tid og penge at skifte på et senere tidspunkt. I nogle tilfælde når du skifter regnskabsprogram, skal du også ændre dine arbejdsgange, da ingen systemer er ens – og det kan måske være den største udfordring af dem alle. Hvis du har vænnet dig til et program og du har tilpasset dit workflow, så kan det være svært at lave det helt om.

Det er også vigtigt at du vælger et program som din revisor eller bogholder kan bruge og som ikke er fuldstændig ukendt for dem. Nedenfor gennemgås et af de mest anvendte programmer, og som kan anbefale til alle små og mellemstore virksomheder. Nogle af dem er bedre end andre og nogle passer bedst til helt små virksomheder og andre til de lidt større.

Det vil også helt klart være en fordel at vælge en online løsning. Men de fleste løsninger i dag er heldigvis også online, så du slipper for vedligeholdelse og opdatering af programmet. Det samme gælder backup. Du behøver aldrig bekymre dig om din data og backup, da udbyderen har ansvaret for at det altid virker og kan tilgås.

Dynaccount

Dynaccount​ er til små og mellemstore virksomheder. Det er opbygget visuelt med farver, som letter forståelsen af regnskabet. Det har en imponerende funktionsliste, og i forhold til prisen er det her du får mest for pengene. Samtidig med det er det også meget enkelt at arbejde med. Det henvender sig både til revisorer og personer med tidligere bogføringsmæssig erfaring, men også til personer uden den helt store erfaring.

Dynaccount har både e-mail og telefon support. Hvis du sidder med spørgsmål og udfordringer, der er for komplicerede at klare over mail, så kan du skrive dit telefon nummer og du vil blive ringet op.

Smart bogføring

Under bogføringen kan du løbende følge med i om det du indtaster er indtastet korrekt med farverne rød og grøn. De fleste har svært ved debet og kredit, men når du kun skal forholde dig til farverne gør det bogføringsarbejdet en hel del lettere.

Automatisk bogføring via kunstig intelligens

Med Dynaccount kan du uploade dine bilag, og de bliver automatisk aflæst via Bilagscan og kunstig intelligens. Ud fra aflæsningerne bliver bilagene automatisk bogført ud fra tidligere bogføringer.

Pris

Dynaccount koster 133kr pr. måned. Der er for så vidt ingen tilkøb af funktioner. Du har alle funktioner til rådighed i abonnementet. Det eneste, som koster ekstra, er hvis du opretter flere virksomheder.

Hvilket regnskabsprogram er bedst?

For langt de fleste virksomheder vil Dynaccount være det bedste valg, da det tager det bedste fra alle programmer og tilføjer desuden et visuelt lag, som gør forståelsen af regnskabet nemmere at forstå.

I forhold til prisen så er det også det billigste, og når der udvikles nye funktioner bliver de automatisk en del af dit abonnement uden du skal betale ekstra. Der er ingen tilkøb af funktioner, ud over hvis du får behov for at have flere virksomheder og regnskaber.

Dynaccount tilføjer også løbende nye features og funktioner, så det er meget fremtidssikret.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *